
Heb je geen stempas voor komende verkiezingen ontvangen? Zó vraag je een nieuwe aan!
Algemeen 1.267 keer gelezenRotterdam - Als het goed is, heeft iedere volwassen Rotterdammer vorige week een stempas voor de Tweede Kamerverkiezing van woensdag 29 oktober ontvangen. Die moest uiterlijk 1 oktober in de bus liggen, zo laat de gemeente Rotterdam weten. Als je ‘m niet hebt, kun je nog een nieuwe aanvragen.
Wie geen stempas heeft ontvangen, ‘m kwijt is of per ongeluk kapot heeft gemaakt, kan nog tot vrijdag 24 oktober 17.00 uur een nieuw exemplaar aanvragen. Op deze plek kun je eenvoudig een nieuwe stempas aanvragen.
Vervroegde Tweede Kamerverkiezing
Omdat eerder dit jaar het kabinet uit elkaar viel, gaat Nederland eerder naar de stembus dan verwacht. Op woensdag 29 oktober is de vervroegde Tweede Kamerverkiezing. Om te kunnen stemmen moet je voldoen aan drie eisen: de Nederlandse nationaliteit hebben, op de dag van de verkiezing 18 jaar of ouder zijn en ingeschreven staan in de Basisregistratie Personen in Rotterdam.
Kun je niet?
Kun je zelf niet stemmen op 29 oktober? Vraag dan aan iemand anders om dat voor jou te doen. Jij en de persoon die voor jou gaat stemmen, vullen allebei de achterkant van de stempas in. Jij geeft een kopie van jouw legitimatie aan de persoon die voor jou gaat. Kijk hier voor meer informatie.















