
Politie Rotterdam roept op: laat geen dieren achter in een warme auto
Algemeen 231 keer gelezenRotterdam - De politie Rotterdam roept mensen op om tijdens de warme dagen geen dieren achter te laten in een geparkeerde auto. Bij de huidige temperaturen kan de hitte in een voertuig binnen korte tijd oplopen tot levensgevaarlijke waarden.
Volgens de politie helpt een raampje op een kier niet voldoende. Binnen tien minuten kan de temperatuur in een auto al oplopen tot 40 graden of meer. Dieren kunnen hierdoor oververhit raken, ademhalingsproblemen krijgen en in het ergste geval overlijden.
Wie een dier in nood ziet in een afgesloten voertuig, wordt opgeroepen direct 112 te bellen. Vermoedens van dierenmishandeling of verwaarlozing kunnen worden gemeld via 144.
Met de waarschuwing hoopt de politie dierenleed tijdens de warme dagen te voorkomen.















