
Morgen code rood wegens extreme hitte
Algemeen 432 keer gelezenRotterdam - Het KNMI heeft voor morgen code rood afgeven, de hoogste waarschuwing die er is. Vrijdag is er ook in de regio Rotterdam sprake van extreme hitte. Het wordt nog warmer dan het vandaag is.
Het is nog nooit gebeurd dat er code rood werd afgegeven vanwege de hitte. Maar morgen dus wel. De code betekent dat de weersituatie gevaarlijk is. Niet alleen voor ouderen, kleine kinderen of kwetsbare mensen, maar voor iederéén.
‘De combinatie van hoge temperaturen en luchtvochtigheid zorgt voor een onaangename, benauwde hitte’, zo waarschuwt het KNMI. ‘Iedereen kan hierdoor gezondheidsklachten krijgen, zoals uitdroging, oververhitting en hitteberoerte. De hittekracht komt daarbij in de middag uit op 9 tot 10. Het Nationaal Hitteplan van het RIVM is hiervoor van kracht, tot ten minste zaterdag.’















