
Nationale DepressieLoop trekt ruim duizend deelnemers in Rotterdam
Algemeen 186 keer gelezenRotterdam - Meer dan duizend deelnemers hebben deelgenomen aan de eerste editie van de Nationale DepressieLoop. Bij het Nieuwe Luxor Theater verzamelden zij zich voor een wandeltocht van bijna vier kilometer over verschillende bruggen in de stad. Met het evenement werd aandacht gevraagd voor depressie en mentale gezondheid.
Het initiatief voor de Nationale DepressieLoop komt van de Rotterdamse entertainer en ervaringsdeskundige Fred van Leer en psychiater Christiaan Vinkers. Ongeveer duizend deelnemers verzamelden zich voor de wandeling, die begon met een bijeenkomst in het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam.
Veel aanwezigen hebben zelf of in hun directe omgeving te maken met depressie, een onderwerp dat ook voor Van Leer persoonlijk bekend is. Na een openingsoptreden van zangeres Emmaly Brown kreeg de Rotterdamse stylist en entertainer het woord. Hij sprak de aanwezigen toe voordat de deelnemers gezamenlijk aan de wandeltocht door de stad begonnen.















