
Op de fiets over de autorijbaan van de Erasmusburg (tot volgende week kan het nog)
Algemeen 185 keer gelezenRotterdam - Nog tot eind volgende week kunnen fietsers op de autorijbaan van de Erasmusbrug rijden. De werkzaamheden liggen op schema en moeten vrijdag 3 juli afgerond zijn. Vanaf dan is de brug (ook) weer voor de auto’s.
Op de westelijke rijbaan (van Noord naar Zuid) moet de toplaag van het wegdek vervangen worden en het asfalt gerepareerd op plekken waar dat nodig is.
De oostelijke rijbaan (van Zuid naar Noord) wordt tegelijkertijd gebruik voor fietsverkeer en hulpdiensten. Dat heeft te maken met aanpassingen aan het fietspad op het kruispunt aan de noordkant van de brug. Ook is er onderzoek nodig naar de slijtlaag aan de oostelijke rijbaan.















