@saltinourhair prijst onze stad aan.
@saltinourhair prijst onze stad aan. (Foto: )

Zó wil Rotterdam deze zomer toeristen trekken: 'Rotterdam. GA GEWOON ZELF.’

Rotterdam - Rotterdam Partners en de gemeente presenteren vandaag de nieuwe zomercampagne, met de slogan: ‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF.’ De campagne richt zich op de buitenruimte van Rotterdam zodat toeristen (uit eigen land) over de stad verspreid van onze stad genieten, op coronaveilige afstand van elkaar.

De campagne trapt vandaag af met teasers van twee bekende travelvloggers: @saltinourhair en @wanderlust.nl. Zij nemen de kijker mee op ontdekkingstocht door uiteenlopende gebieden in Rotterdam. Uiteraard zonder te veel te verklappen: de bezoekers moeten het immers zelf gaan ervaren. De teaser is vanaf vandaag te bekijken via de social media kanalen van de reisvloggers en via het kanaal van Rotterdam Info.

Wethouder Kasmi: ‘Met name de vrijetijdsindustrie heeft het momenteel zwaar te verduren en juist daarom is het nu zo ontzettend belangrijk om te laten zien én ervaren wat Rotterdam en de regio te bieden hebben. Wij nodigen iedereen deze zomer van harte uit voor een bezoek aan onze mooie en veelzijdige stad.

‘Wij wilden geen campagne maken vol dure plaatjes of praatjes, waar alleen naar wordt gekeken. Integendeel: iedere uiting is een korte en directe oproep om Rotterdam zélf te ervaren’, aldus Bonne de Roos van Dept Agency waar de campagne is ontwikkeld.

Een aantal Rotterdamse stadsambassadeurs laat komende tijd bijzondere plekken in de stad zien om bezoekers te inspireren er zelf ook te gaan kijken. Wie deze stadsambassadeurs zijn, wordt bekend gemaakt bij de officiële kick-off op 15 juli.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden