Thema nieuw concept RTHA
Thema nieuw concept RTHA (Foto: Samantha Bosdijk)

'Millennials vliegen te weinig vanaf Zestienhoven'

Rotterdam - Dit bericht is ingezonden via onze website www.dehavenloods.nl. Iedere Rotterdammer kan op onze site berichten met foto plaatsen!

Havana Harbor heeft in nauwe samenwerking met het marketingteam van ‘Rotterdam The Hague Airport’ (RTHA, Zestienhoven in de volksmond) een nieuw concept en campagne ontwikkeld, gericht op -de millennial- als primaire doelgroep.

‘Rotterdam The Hague Airport’ is een regionaal vliegveld met 50 Europese bestemmingen, dat met name wordt gebuikt door 35-plussers. Snelheid, comfort, parkeer- en reisgemak (dicht bij huis) worden genoemd als voornaamste voordelen van RTHA. Uit onderzoek blijkt dat de prijs van de tickets, bereikbaarheid en het reisaanbod, met name voor millennials (20-34 jaar), belangrijke criteria zijn om voor een luchthaven te kiezen. Dezelfde doelgroep die verhoudingsgewijs achterblijft als reiziger via RTHA.

In rauwe, niet geposeerde fotografie, gecombineerd met een stevige typografie, worden de verschillende positieve aspecten van de luchthaven (en de mensen die er werken) belicht. De nieuwe stijl van ‘Kies Karakter’ roept op tot actie en bewustwording, en past bij de millennial, zonder de 35-plusser af te stoten.

Natalia Ivanova, Creative bij Havana Harbor: “Hoe mooi is het als je in nauwe samenwerking met de mensen van de luchthaven echt alles mag doen. Van onderzoek tot strategie en concept om uiteindelijk over te gaan tot de producties van middelen in een compleet nieuwe stijl. Als team zijn wij ontzettend trots op het resultaat!”

Sophie van de Ven-Standaart, Marketing Manager bij Rotterdam The Hague Airport: ”De intensieve samenwerking heeft geleid tot een mooi eindresultaat waar wij ontzettend blij mee zijn. De door Havana Harbor gecreëerde uitingen sluiten perfect aan bij onze wens om mensen uit de regio te inspireren om vanaf onze luchthaven te reizen. Het past ook goed bij onze identiteit en wat wij uit willen stralen als merk. Het uiteindelijke doel van de campagne is om RTHA dé voorkeursluchthaven te maken van al onze verschillende doelgroepen, waaronder de millennial.”

Meer berichten