Foto: Foto:
Colums

'Oké, jullie geven me nu een nieuw scherm of mijn geld terug!'

Rotterdam - Dit is de column van Tineke Speksnijder uit De Havenloods van deze week. Over die keer dat Tineke een nieuw beeldscherm ging kopen en niet zo heel goed geholpen werd... De zaak in kwestie bestaat niet meer, uiteraard.

'Afgelopen week had ik te maken met een bizar staaltje slechte service in zake een horloge. En ineens kwam het weer naar boven. De ruzie die ik een paar jaar geleden had over een beeldscherm. Op een zaterdagmiddag had ik een nieuw beeldscherm gekocht. Thuis gekomen pakte ik hem uit en zag dat er een lelijke kras op zat. Dus ding weer inpakken en terug naar de zaak. Het was druk bij de servicebalie. Aan de beurt gekomen laat ik de kras zien. "Heeft u een pen in de doos gedaan mevrouw?" Huh, wat een vreemde vraag, ik vertel toch net dat ik hem nog geen uur geleden gekocht heb en waarom zou ik een pen in de doos doen? De man mompelde dat hij eens ging kijken wat ze eraan gingen doen. "Nou, wat dacht jij van een nieuwe geven of zeg ik nou iets geks?" Hij legde uit dat de zaak er dan niets meer aan had, zij konden hem ook niet terugsturen. Waarop ik zei dat ik dat heel vervelend vond voor de zaak maar dat dat niet echt mijn probleem was. Er kwam een ander bij. Of ik met een pen over het scherm had gekrast, er waren namelijk mensen die dat deden. Er kwamen al een paar rookwolkjes uit mijn oren. "Tuurlijk joh, ik koop zo'n ding, rij naar huis, maak de doos open, kras over het scherm, doe hem weer terug, stap weer in mijn auto, zoek weer naar een parkeerplaats en kom dan hier mijn beklag doen. Zie ik eruit als één of andere mafkees of zo, die niks beters te doen heeft?" Ze gingen naar achteren om te overleggen. Er kwam een derde bij, die ook nog arrogant naar me keek. Ik pakte het ding van de toonbank. "Oké, jullie geven me nu een nieuw scherm of mijn geld terug. Zo niet, gooi ik dit ding door de hele zaak heen en ik kan heel goed gooien. " Uiteindelijk kreeg ik een nieuwe maar de lol was er goed af. Die zaak bestaat niet meer. Toch vreemd, ze hadden zo'n goede service.'

Tineke Speksnijder is eigenaar van café de Schouw op de Witte de Withstraat.

Meer berichten