Perry de Man, namens BlueCity ambassadeur van Het Nieuwe Nassen. Foto: Jacqueline Fuijkschot
Perry de Man, namens BlueCity ambassadeur van Het Nieuwe Nassen. Foto: Jacqueline Fuijkschot

Dit is Het Nieuwe Nassen!

Algemeen 686 keer gelezen

Rotterdam - BlueCity presenteert Het Nieuwe Nassen, een programma om Rotterdamse ondernemers uit de MKB-sectoren Horeca en Foodretail de (financiële) kansen van duurzamer ondernemen te laten verkennen en te verzilveren. De wereldwijde groeiende vraag naar voedsel, klimaatverandering en nieuwe wet- en regelgeving (denk aan het verbod op wegwerpplastic) vragen om veranderingen.  

Met Het Nieuwe Nassen kunnen ondernemers ontdekken hoe voedsel slimmer en lokaal en met oog voor de natuur in te kopen, hoe om te gaan met overgebleven eten en afval, wat een toekomstgericht menu is en krijgen ze tips over herbruikbare verpakkingen. 

Het programma wordt vandaag (woensdag 8 september) gelanceerd in de Verspillingsvrije Week. Ambassadeur is de Rotterdamse chef en ondernemer Perry de Man. De belangrijkste vraag en aanknoping van ‘Het Nieuwe Nassen’, is hoe duurzame innovaties kunnen bijdragen aan een financieel gezondere situatie voor je onderneming. 

In een podcast-serie gaat De Man in gesprek met horeca- en foodretail ondernemers over het runnen van een bedrijf dat klaar is voor de toekomst. Te gast zijn onder meer Michael Schook (chef-kok restaurant Heroïne), Paul Sharo (eigenaar Man Met Bril Koffie) en Thomas Uljee (mede-oprichter Tomasu, bakkerij Eurobakker). 

Op dinsdag 2 november organiseert BlueCity in het voormalige Tropicana-zwembad een Meet-up waarin ondernemers worden geïnspireerd door projecten waar ze direct op kunnen aanhaken of die helpen bij het zetten van de eerste stappen om (meer) duurzame innovaties toe te passen.

Zie ook bluecity.nl/het-nieuwe-nassen.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant