Afbeelding

Rotterdam heeft een nieuwe popprijs

Algemeen 168 keer gelezen

Rotterdam - Music Matters en Popunie lanceren een nieuwe popprijs voor Rotterdam. Beide organisaties bieden al jaren een platform aan Rotterdamse muzikanten en bundelen vanaf 2017 de krachten. De door Popunie georganiseerde Rotterdam Music Awards krijgen een nieuwe categorie, genaamd ‘De Belofte – powered by Music Matters’.

De jurywinnaars van de Sena Grote Prijs van Rotterdam maken in deze nieuwe samenwerking kans op het winnen van een geldprijs van 10.000 euro en een coachingstraject, verzorgd door Music Matters.

Popunie organiseert jaarlijks de Sena Grote Prijs van Rotterdam. Vanaf 2017 kent deze een nieuwe opzet; vier aparte finales, in plaats van alle finales op één dag. De winnaars van de vier categorieën (Bands, Singer/songwriter, Hiphop en Electronics) worden automatisch genomineerd voor de Rotterdam Music Awards in de nieuwe categorie ‘De Belofte - powered by Music Matters’. Het publiek bepaalt vervolgens door middel van stemmen wie de grootste belofte van Rotterdam is én dit waar mag maken. De Rotterdam Music Awards is per 2017 geen onderdeel meer van de opening van de Rotterdamse Popweek, maar krijgt een eigen Award Show aan het einde van het jaar.

Sinds 2007 is door Music Matters i.s.m. Epitome Entertainment de Music Matters Award georganiseerd. De winnaar won een geldprijs ter waarde van 10.000 euro en droeg een jaar lang de titel muziekambassadeur van Rotterdam. Vanaf 2017 organiseert Music Matters geen eigen talentenjacht meer en wordt de stimuleringsprijs gekoppeld aan ‘De Belofte’.

Marianne van de Velde, directeur Music Matters licht toe: “In 2016 vierden we het 10-jarig jubileum van de Music Matters Award. Tien jaar lang hebben we mooie muziekambassadeurs (denk aan Sabrina Starke, Ntjam Rosie) gecoacht en verder gebracht. Dit is het een mooi moment om een nieuwe weg in te slaan. Door de krachten met Popunie te bundelen en één prijs voor opkomende artiesten te promoten denken we dat dit nog meer impact zal hebben. En natuurlijk blijven we Rotterdams opkomend talent stimuleren richting een professionele muziekcarrière.” .

Martin Scheijgrond, directeur Popunie: “Ik ga altijd uit van eigen kracht en ik geloof in functionele samenwerking op gebieden waar je elkaar kunt versterken. Liefst in kleine verbanden, zodat de snelheid en doeltreffendheid gegarandeerd zijn. Wij zijn een samenwerkingspartner bij uitstek met als doel de Rotterdamse popmuziek te ontwikkelen, promoten en stimuleren. De samenwerking met Music Matters is hier een mooi voorbeeld van.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant