<p>Campagnebeeld.</p>

Campagnebeeld.

Rotterdam lanceert de do-rist, een toerist op z’n Rotterdams

Rotterdam - Het zijn geen gewone toeristen die in Rotterdam op bezoek komen. Nee, het zijn do-risten. Toeristen op z’n Rotterdams. Dat is wat een nieuwe campagne van de gemeente en Rotterdam Partners wil uitstralen.

Met de nieuwe campagne wil de stad zich op een internationaal onderscheidende manier op de kaart te zetten bij potentiële bezoekers om zo het toerisme in Rotterdam weer op gang te krijgen en de bezoekerseconomie van de stad te herstellen en te versterken. 

Wilbert Lek, directeur Rotterdam Partners: ‘Toerisme is ontzettend belangrijk voor de Rotterdamse economie. Het zorgt voor inkomsten voor lokale ondernemers en het creëert werkgelegenheid. Met het langzaam verder opengaan van de reiswereld is het dan ook belangrijker dan ooit om deze hard geraakte sector een blijvende boost te geven. En juist door een campagne te lanceren met een typisch Rotterdamse mentaliteit bouwen we echt aan een levendige en leefbare stad voor bezoekers, ondernemers én bewoners.’

‘De do-rist is een toerist die zich aangetrokken voelt tot de typisch Rotterdamse ‘can do’ mentaliteit en zichzelf hier ook in herkent’, zo schrijft Rotterdam Partners. ‘De do-rist laat zich niet lokken door tourist traps en goedkope package deals, maar wil opgaan in de cultuur van de stad en verborgen parels zelf ontdekken.’

Filmpje:


De do-rist campagne heeft als bakermat een online platform. Op dit platform wordt door middel van video’s, interviews met Rotterdammers en pakkende oneliners een vernieuwend, cross-cultureel, divers en groen stadsaanbod getoond waarbij ook de wat minder toeristische wijken in de spotlights komen te staan. 

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden