<p>Vlaggen door de hele stad!</p>

Vlaggen door de hele stad!

(Foto: Studio VollaersZwart )

Kleur in de stad!

Rotterdam - Studio VollaersZwart, Mothership, Arttenders, Hiphop In Je Smoel en Flowerdales Agency verzorgen voor het Eurovisie Songfestival 2021 in Rotterdam de artistieke aankleding van de stad. Vandaag werd een deel van alle plannen bekend. Zeker is nu al dat de stad kleur krijgt, heel veel kleur!



Rotterdam kleurt komend voorjaar alsnog in de kleuren van het Eurovisie Songfestival. Posters, banieren, vlaggen en videoschermen in en rond de stad tonen twee weken lang het officiële Open Up artwork van het Eurovisie Songfestival 2021. Naast deze traditionele stadsaankleding pakt Rotterdam in samenwerking met vijf creatieve partijen uit met artistieke aankleding variërend van fashion en fotografie tot lichtkunst, streetart en installaties.

Lees verder onder de foto.

Studio VollaersZwart, Mothership, Arttenders, Hiphop In Je Smoel en Flowerdales Agency verzorgen tijdens het songfestival de artistieke aankleding van de stad. 



The Shape of Rotterdam – The Splash

Faye Ellen en Siobhan Burger van creatief bureau Arttenders zijn de eerste die hun artistieke plan voor de stad onthullen. Met het gloednieuwe concept The Shape of Rotterdam geven zij met ‘shapes’, ofwel kunstobjecten, een multifunctionele invulling aan de buitenruimte. Het eerste object, genaamd The Splash, wordt in april opgeleverd op het Annie M.G. Schmidtplein in het Hart van Zuid. Het kunstobject kan ook als podium dienen voor het Rotterdamse Stadsprogramma. Het ontwerp is tot stand gekomen samen met de Rotterdamse kunstenaar Cindy Bakker.

Lees verder onder de foto.

The Splash wordt in april opgeleverd op het Annie M.G. Schmidtplein bij Theater Zuidplein.



SING ALONG CITY

Ook Studio VollaersZwart staat klaar om hun concept SING ALONG CITY uit te rollen. Het Rotterdamse ontwerpduo is bekend van onder andere The Tunnel of Love, Goldstream en de stadsaankleding rond het IFFR en North Sea Jazz. De vormgeving van SING ALONG CITY bestaat uit kleurrijke, internationale vlaggen over een route van Noord naar Zuid. Van Rotterdam CS naar Rotterdam Ahoy. In samenwerking met de RET worden ook de fly-overs en metrostations versierd.

Lees verder onder de foto.

Kleurrijke, internationale vlaggen van Noord naar Zuid. (Studio VollaersZwart)


In de spotlights

Mothership lanceerde eerder deze maand, op 11 februari, al een groots lichtkunstwerk voor het Depot Boijmans van Beuningen, in de vorm van een 100 dagen aftelklok tot de Songfestivalfinale in Rotterdam Ahoy. Binnenkort lanceert het kunstcollectief de vervolgplannen om Rotterdam tijdens het Eurovisie Songfestival letterlijk en figuurlijk in de spotlights te zetten. Mothership wil onder meer een belangrijk Rotterdams icoon bijzonder gaan aanlichten.

Lees verder onder de foto.

De aftelklok van Mothership in het Museumpark werd onlangs al onthuld. (Foto: Jan Kok)

Binnenkort worden ook de creatieve plannen van Hiphop In Je Smoel en Flowerdales bekendgemaakt.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden