Foto: Bibliotheek Rotterdam

Bibliotheek mist de oudere leden en gaat bellen hoe het gaat

Rotterdam - Nu bibliotheken nog langer gesloten blijven, houdt Bibliotheek Rotterdam op verschillende manieren contact met haar (kwetsbare) leden. Zo worden leden (75+) die graag gebruik maken van de diensten van de bibliotheek, maar dat nu niet kunnen, gebeld voor een praatje en is er een DigiHulplijn.

De leden van 75 jaar en ouder worden gebeld om te vragen hoe het met hen gaat en hen te attenderen op de dienstverlening die in deze periode nog wel mogelijk is, zoals de afhaalservice. Bestellen van boeken via de afhaalservice vereist enige digitale vaardigheden. Voor sommige leden is dit lastig.

Wie hulp nodig heeft bij het bestellen van boeken via de afhaalservice kan bellen met een speciaal telefoonnummer: 010 2816101 (bereikbaar op maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur). 

 “Ook informeren we leden over de mogelijkheid om gebruik te maken van de bezorgservice door een vrijwilliger van de Bibliotheek aan Huis. Deze al bestaande dienst, speciaal voor mensen die niet in staat zijn om zelfstandig naar een afhaallocatie te komen, biedt een kosteloze haal- en brengservice.” zegt Sabine Houtkamp, medewerker Klantenservice bij Bibliotheek Rotterdam. 

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden